מנועי חיפוש

מה הם מנועי חיפוש? מנוע חיפוש הוא כלי מקוון שעוזר לאנשים למצוא מידע באינטרנט. דוגמה טיפוסית? גוגל. והאמת היא שגוגל היא גם כנראה הדוגמה היחידה שאתה צריך להכיר.

אז כשאנחנו מדברים על מנועי חיפוש במדריך הזה, אנחנו מתכוונים בעיקר לגוגל. מנועי חיפוש אחרים עובדים על עקרונות דומים וכל עוד האתר שלך מותאם לגוגל, אתה צריך להיות מוכן גם עבור אחרים.

איך מנועי החיפוש עובדים התהליך שבו פועלים מנועי החיפוש מורכב משלבים עיקריים אלה: בִּזְחִילָה יצירת אינדקס בחירת התוצאות … ולבסוף, הצגת תוצאות החיפוש למשתמש.

בִּזְחִילָה סריקה היא התהליך שבו מנועי החיפוש סורקים את כל דפי האינטרנט ברציפות. הם משתמשים בחתיכות קטנות של תוכניות (הנקראות סורקים או בוטים) כדי לעקוב אחר כל ההיפר-קישורים ולגלות דפים חדשים (כמו גם עדכונים לדפים שגילו קודם לכן). מרטין ספליט, אנליסט מגמות למנהלי אתרים של גוגל, מתאר את תהליך הסריקה בפשטות: "אנחנו מתחילים איפשהו עם כמה כתובות URL, ואז בעצם עוקבים אחר קישורים משם. אז אנחנו בעצם זוחלים דרך האינטרנט (אחד) עמוד אחר עמוד, פחות או יותר". יצירת אינדקס לאחר סריקת האתר, המידע מתווסף לאינדקס. מנועי החיפוש מנסים לנתח ולהבין את הדפים, לסווג אותם ולאחסן אותם באינדקס. אינדקס מנוע החיפוש הוא בעצם ספרייה ענקית של כל אתרי האינטרנט שנסרקו עם מטרה אחת – להבין אותם ולהיות זמינים לשימוש כתוצאת חיפוש.

בחירת התוצאות ברגע שמשתמש האינטרנט מגיש שאילתת חיפוש, מנוע החיפוש חופר באינדקס ומוציא את התוצאות הטובות ביותר. רשימת התוצאות ידועה בשם SERP (דף תוצאות מנועי חיפוש). בפסקאות הבאות, נסקור מקרוב את אלגוריתם החיפוש של גוגל. אלגוריתם גוגל אלגוריתם החיפוש של גוגל משמש כמונח גג המתייחס לכל האלגוריתמים הבודדים, מערכות למידת מכונה וטכנולוגיות שגוגל משתמשת בהן כדי לדרג אתרים. כדי לספק את התוצאות הטובות ביותר, הם שוקלים גורמים שונים, כלומר: משמעות השאילתה – מנוע החיפוש צריך להבין מה בדיוק המשתמש מחפש הרלוונטיות של הדפים – הדף חייב להיות רלוונטי לשאילתת החיפוש איכות התוכן – מנוע החיפוש מנסה לבחור את התוצאות הטובות ביותר מבחינת איכות התוכן שימושיות הדפים – הדפים צריכים להיות גם שמישים (מבחינת נגישות, קריאות, בטיחות וכו') הקשר והגדרות – אחרון חביב, המיקום, ההגדרות והיסטוריית החיפושים של המשתמש נחשבים כמו בכל מערכת מורכבת אחרת, האלגוריתם של גוגל צריך להתעדכן ולערוך באופן קבוע. מלבד עדכוני אלגוריתמים קלים שמתרחשים על בסיס יומי, גוגל בדרך כלל מוציאה כמה עדכוני ליבה של אלגוריתם בשנה. הם מוכרזים רשמית על ידי גוגל ויוצרים הרבה באזז בקהילת SEO.

מעבר על רשימה של עדכוני האלגוריתם החשובים ביותר (למשל פנדה, פינגווין, Hummingbird,…) יכולה להיות דרך מצוינת לקבל סקירה מהירה של האופן שבו חיפוש וקידום אתרים בגוגל התפתחו במהלך השנים.

מדרגי איכות חיפוש מלבד האלגוריתמים, גוגל משתמשת גם בהזנת נתונים אנושיים. ישנם אלפי עובדי גוגל חיצוניים הנקראים Search Quality Raters שעוקבים אחר הנחיות קפדניות (זמינות לציבור), מעריכים את תוצאות החיפוש בפועל ומדרגים את איכות הדפים המדורגים. דוגמה טיפוסית לדפים שעוברים סוג זה של הערכה קפדנית הם מה שנקרא דפי YMYL (הכסף שלך, החיים שלך) – דפים העוסקים בנושאים חשובים שיכולים להשפיע על האושר, הבריאות, הבטיחות או הרווחה הכלכלית של מישהו. מדרגי האיכות אינם משפיעים ישירות על הדירוג, אך הנתונים שלהם משמשים לשיפור אלגוריתם החיפוש.

גורמי דירוג כמובן, מנועי החיפוש שומרים בסוד את החישובים המדויקים של האלגוריתמים שלהם. עם זאת, גורמי דירוג רבים ידועים. גורמי דירוג הם נושא שנדון מאוד בעולם ה-SEO. רבים מהם אושרו רשמית על ידי גוגל אך רבים נותרו בתחום הספקולציות והתיאוריות. מנקודת המבט המעשית, חשוב להתמקד בגורמים בעלי השפעה מוכחת אך גם לנסות לשמור על "ציון טוב" בכל התחומים. סיירוס שפרד מ-Zippy הכינה רשימה יפה של גורמי הצלחה של גוגל (אלה שמתואמים עם דירוגים גבוהים יותר). להלן 10 הקריטיים:

  1. תוכן ממוקד היטב – עליך לזהות מה אנשים מחפשים וליצור תוכן איכותי המותאם לצרכיהם.
  2. אתר ניתן לסריקה – זה לא פשוט – אם אתה רוצה לדרג, האתר שלך חייב להיות קל למצוא במנועי חיפוש.
  3. איכות וכמות הקישורים – ככל שדפים איכותיים יותר מקשרים לאתר שלך, כך תהיה לך יותר סמכות בעיני גוגל.
  4. תוכן מכוון לכוונת המשתמש – קידום אתרים עוסק לא רק באילו מילים אתה משתמש, אלא גם בסוג התוכן ובמקיפות שלו – שמח את המבקר שלך וגם גוגל ישמח.
  5. תוכן ייחודי – היזהר מאוד משימוש בתוכן משוכפל באתרי האינטרנט שלך.
  6. מומחיות, סמכות, אמון – מוערכים על ידי מדרגי האיכות של Google – לעולם אל תשכח לבנות ולהוכיח את המומחיות והאמינות שלך ולכתוב רק על נושאים שאתה מקצועי בהם.
  7. תוכן טרי – נושאים מסוימים דורשים רעננות רבה יותר מהאחרים, אך עם זאת, עליך לעדכן באופן קבוע את התוכן שלך כדי לעדכן אותו.
  8. שיעור קליקים – בצע אופטימיזציה של תגי הכותרת ומטא תיאורים שלך כדי לשפר את שיעור הקליקים של הדפים שלך.
  9. מהירות האתר – ודא שהמבקרים שלך לא יצטרכו לחכות יותר מדי זמן כדי לטעון את הדף, אחרת, יש סיכוי גבוה שהם יעזבו לפני שהם באמת מבקרים בו.
  10. עובד על כל מכשיר – האתר שלך חייב לעבוד בצורה מושלמת על כל מכשיר וגודל מסך (זכור שרוב משתמשי האינטרנט מגיעים דרך מכשירים ניידים!).

גורמים חשובים נוספים שעשויים להשפיע לטובה על הדירוג שלך:

  • עומק תוכן
  • אופטימיזציה של תמונה
  • סמכות אקטואלית
  • דף מובנה היטב
  • שיתוף חברתי
  • שימוש ב-HTTPS





Sending
סקירת משתמש
0/10 (0 votes)
0/10
דירוג התגובות 0/10 (0 reviews)

השאירו תגובה

Sending

שינוי גודל גופנים
ניגודיות