מדריך קידום אתרים

אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) היא תהליך של אופטימיזציה לאתר שלך במטרה לשפר את הדירוג שלך בתוצאות החיפוש ולקבל יותר תנועה אורגנית (שלא בתשלום). ההיסטוריה של קידום אתרים מתחילה בשנות ה-90, כאשר מנועי החיפוש הופיעו לראשונה. כיום, זוהי אסטרטגיית שיווק חיונית ותעשייה שצומחת ללא הרף. אופטימיזציה למנועי חיפוש מתמקדת רק בתוצאות חיפוש אורגניות ואינה כוללת אופטימיזציה של PPC. גם SEO וגם PPC הם חלק משיווק במנועי חיפוש.

מנועי החיפוש משמשים את משתמשי האינטרנט כאשר הם מחפשים משהו. ואתה רוצה לספק את התשובה למשהו הזה. זה לא משנה אם אתה מוכר מוצר או שירות, כותב בלוג או כל דבר אחר, אופטימיזציה למנועי חיפוש היא חובה לכל בעל אתר. במילים פשוטות: קידום אתרים הוא כל הפעולות שאתה עושה כדי לגרום לגוגל לראות באתר שלך מקור איכותי ולדרג אותו גבוה יותר עבור שאילתות החיפוש הרצויות שלך.

הערה: למרות ש-SEO מייצג "אופטימיזציה למנועי חיפוש", עם הדומיננטיות הנוכחית של גוגל, נוכל פשוט להשתמש במונח "אופטימיזציה של גוגל". לכן כל הטיפים והטכניקות במדריך זה עוסקים בעיקר בקידום אתרים בגוגל, למרות שהרבה דברים הם אוניברסליים וחלים על האופטימיזציה עבור כל מנוע חיפוש אחר.

SEO בקצרה אינך צריך לדעת את כל הגורמים ואת האלגוריתמים המדויקים שגוגל משתמשת בהם כדי לדרג את האתר שלך. אבל אתה צריך לכסות את מרכיבי המפתח של SEO כדי להצליח. דרך קלה להבין את 3 הגורמים החשובים ביותר היא לדמיין תבשיל קדירה – קדירת SEO.

בקדירה הזו חייבים להיות שלושה מרכיבים עיקריים שהם בעלי המשקל הגבוה ביותר לקידום הדף:

  1. דברים טכניים – הקדירה מייצגת את כל ההיבטים הטכניים שאתה צריך לכסות (המכונה לעתים קרובות קידום אתרים טכני או בדף). ללא קדירה מתאימה, לא יהיה דבר שיכיל את התבשיל.
  2. תוכן נהדר – התבשיל מייצג את התוכן של האתר שלך – החלק החשוב ביותר. תוכן באיכות נמוכה = אין דירוגים, זה כל כך פשוט.
  3. קישורים נכנסים איכותיים – התיבול של התבשיל , מייצג את הקישורים המגדילים את סמכות האתר שלך. אתה יכול לקבל תוכן נהדר ואתר מותאם בצורה מושלמת, אבל בסופו של דבר, אתה צריך לצבור סמכות על ידי קבלת קישורים נכנסים איכותיים – זה המרכיב האחרון כדי להפוך את קדירת ה SEO שלך למושלמת.

ברגע שתתחיל לחפור בתחום ה-SEO, תתקל בכמה מונחים נפוצים שמנסים לסווג את ההיבטים או הגישות השונות שלו, כלומר: קידום אתרים בעמוד / באתר וקידום אתרים מחוץ לדף. קידום אתרים כובע שחור & קידום אתרים כובע לבן למרות שהם לא כל כך חשובים מנקודת המבט המעשית, טוב לדעת את המשמעות שלהם.

המונחים קידום אתרים בעמוד ומחוץ לדף מקטלגים את פעילויות ה-SEO על סמך האם אתה מבצע אותן באתר שלך.  קידום אתרים בעמוד הוא כל מה שאתה יכול לעשות באתר – מאופטימיזציה של תוכן דרך היבטים טכניים. מחקר מילות מפתח, אופטימיזציה של תוכן, אופטימיזציה של תגי כותרת, אופטימיזציה של ביצועי הדף, קישורים פנימיים. המטרה היא לספק גם תוכן מושלם וגם UX תוך הצגה למנועי החיפוש על מה העמוד ובעיקר לגולשים שנכנסים לאתר שלך.

SEO מחוץ לדף עוסק בעיקר בהשגת קישורים נכנסים איכותיים כדי להראות למנועי החיפוש שלאתר האינטרנט שלך יש סמכות וערך. בניית קישורים עשויה לכלול טכניקות כמו: בלוג אורח, פנייה בדוא"ל, בניית קישורים, קידום אתרים מחוץ לדף קשור גם לתחומים אחרים של כגון שיווק מקוון, כמו שיווק ומיתוג ברשתות חברתיות, שיש להם השפעה עקיפה על בניית האמון והסמכות של האתר שלך. זכור שאסטרטגיית קידום אתרים מוצלחת מורכבת מפעילויות קידום אתרים בדף וגם מחוץ לדף.

 

Add Comment

שינוי גודל גופנים
ניגודיות